Tippek: A legjobb olajok salátákhoz

A jó idő beköszöntésével egyre több friss zöldség kerül az asztalunkra, melynek köszönhetően egyre több, egyre változatosabb friss salátát tudunk készíteni. A saláta több alapanyag keverékéből készült, általában hidegkonyhai étel, amit önállóan vagy köretként fogyasztanak. Általában úgy készítjük ezeket az ételeket, hogy az alapanyagokat csak daraboljuk, de nyersek maradnak. Számtalan egyéb hozzávalóval, ízesítővel gazdagíthatjuk – sajt, fűszerek, ecet különlegességek -, de az olajok is nagy szerepet játszanak a tökéletes saláták elkészítésében. Étolaj, olíva olaj, hidegen sajtolt olaj és egyéb zöldesen- sárgásan csillogó, aranyló olajkülönlegességek.

A ’90-es évek közepétől jelentek meg az első olyan saláták, melyeknek az elkészítéséhez olívaolajat használtak, leváltva ezzel a cukros-ecetes ízesítésű standard salátákat. Az egyik legáltalánosabb olajfajta ezen ételek ízesítéséhez, de csak extra szűz olívaolajat válasszunk erre a célra, mivel az hidegen sajtolt, ezáltal a legértékesebb fajtája.

A tökmagolaj is kiváló ízfokozó. Intenzív íze miatt óvatosan kell vele bánni, elég csak egy kevés belőle a salátánkra a tökéletes íz elérése érdekében, ellentétes esetben akár ehetetlenné is teheti ételünket. Ha több öntettel szeretnénk készíteni a salátát, érdemes valamilyen más fajta, kevésbé karakteres ízű olajjal kombinálni a tökmagolajat. Zöldsalátákhoz vagy a zöldséges-sajtos változataihoz ajánlatos. Magas telítetlen és többszörösen telítetlen zsírsavtartalmának köszönhetően növeli testi és szellemi teljesítményünket.

A dióolaj a tökmagolajhoz hasonlóan igen népszerű olajfajta. Hidegen sajtolt fajtája létezik csak, nem finomítják, mert akkor elvesztené jellegzetes aromáját. Erős, intenzív dió íze miatt remekül harmonizál a balzsamecettel, ezeket együtt használva igazán különleges, finom salátát készíthetünk.
A kukoricaolaj édeskés íze miatt hozzávaló húsok, halak készítéséhez, de a salátáknak is különleges, finom ízt ad.

A napraforgóolaj az egyik legáltalánosabb olajfajta. Többnyire sütéshez-főzéshez használjuk, viszont a hidegen sajtolt változata kiváló kiegészítője a salátáknak. Íze kellemes, napraforgóra emlékeztető, de egyáltalán nem tolakodó. Ha napraforgóolajat használunk a salátában, érdemes napraforgóval is megszórni azt, így tökéletes lesz az ízharmónia.

A hidegen sajtolt szőlőmagolaj nagy szerepet játszik az egészséges táplálkozásban, így az egészségünk megőrzésében is. Zöldessárgás színe, jellegzetes illata (mely a szőlőéhez hasonlít) és íze finom ízt kölcsönöz a salátáinknak.

Ezek az olajok nemcsak az ízük miatt szükségesek a salátákra, hanem segítségükkel a salátákban lévő vitaminok is könnyebben szívódnak fel, ugyanis a salátákban lévő zsírban oldódó vitaminok csak zsiradék jelenlétében tudnak kioldódni, így olaj nélkül a szervezet nem tudja hasznosítani a saláta jótékony hatását. Segítik az emésztést, és ha nem használunk belőle túl sokat, akkor a diéta mellett is megengedhető néhány csepp. A szervezetnek a megfelelő működéshez szüksége van olajokra, mégpedig jó minőségű, 100%-ban természetes, hidegen sajtolt olajokra, ezért elengedhetetlen, hogy diéta közben ne kerüljön egy-két csepp az ételbe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TrackBack URL

http://felegyhaziprogram.hu/tippek-legjobb-olajok-salatakhoz/trackback/

PAGE TOP